fredag 18. november 2016



Prosjekt 3 Strak: 

 

 

Prosjekt 3 Strak. Oppgaven var og finne farger som harmonerer. Møblement til stue/arbeids plass/ og spisestue. Samt kjøkkenfronter og grep.
Arkitekten hadde tegnet ferdig hvor møblementet skulle stå plassert.

Vi måtte levere farge forslag om hvor vi plasserte de forskjellige fargene på veggene og hva vi ville gjøre med gulv. Belysningsplan. Og produkt kart med matrial kart og moodboard.
Stilen skulle være funkis innspirert og paret ville ikke ha møblement fra bohus,skeidar, møbelringen osv men, design møbler av kvalitet og merke. Også opptatt av nordisk design o.l.

Har ikke like stor kunnskap med funkis-stilen så syntes oppgaven var noe utfordrende. Hadde egentlig 2forslag jeg ville gå for men, ved samtale ble jeg "bedt" om å kanskje velge farge valgene som var mer utfordrende for min egen del. 
Noe jeg har lært mye av.
Er ganske fornøyd med slutt resultatet, selvom det er deler  jeg nå i ettertid gjerne skulle ha hatt enda litt mer tid til å utføre med tanke på hvordan jeg hadde sett det for meg.
Da jeg hadde større problem med å finne passende møblement og belysning med riktig materiell og farge for harmoni og en kontrast farge som ikke skulle ta helt over så det ble for volsomt.

Likte oppgaven ganske godt, da i denne oppgaven måtte jeg bruke hodet utenfor hva jeg er komfortabel med med tanke på at jeg ikke har særlig innsikt i selve funkis-stil.
Og utfordrende å tenke hva andre kan like istedefor å velge ting man vanligvis liker osv.


Cocoon Soffa By Eilersen.





 Verner Panton Lampe Globe.





 Simon Legald for Normann Copenhagen.







Gubi-Greta Grossman-Gresshoppe gulvlampe Vintage rød.


 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar